مهر آوران

هرگز مدیتیشن نکنید مگر با رعایت این نکات

مدیتیشن (meditation) که در زبان فارسی به آن مراقبه هم گفته می‌شود، به روش‌هایی گفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید کنترل ذهن و احساساتتان را به دست بگیرید.

به این صورت خواهید توانست از ورود افکار مزاحم و یا احساسات آزاردهنده به ذهنتان جلوگیری کنید و به آرامش برسید. نمی‌توان یک متد یا روش خاص برای مدیتیشن درنظر گرفت و آن را به عنوان مراقبه معرفی کرد.

روش‌های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد که هرکدام با تمرکز بر بخشی خاص می‌توانند کارگر و مفید باشند. آنچه اهمیت دارد، هدف مدیتیشن، به دست گرفتن کنترل ذهن، است.

روش‌های مختلفی برای مراقبه و طبعا آموزش مدیتیشن وجود دارد. نکته اساسی در مدیتیشن این است هرکس می‌تواند به اقتضای روحیات و علایق خود به آرامش و مراقبه برسد.

به همین دلیل مدیتیشن روشی کاملا شخصی است. اما در کل دو روش متداول برای مدیتیشن وجود دارد. اول، تمرکز و دوم ذهن‌آگاهی.

در تمرکز شما باید تمام حواستان را روی یک مسئله متمرکز کنید و سعی کنید از پرواز کردن افکارتان به سمت‌وسوی دیگر جلوگیری کنید و هربار که ذهنتان روی مسئله دیگری متمرکز شد، آن را به نقطه اولی برگردانید.

در ذهن‌آگاهی که مراقبه آگاهانه هم نامیده می‌شود، شما به صورت آگاهانه به آنچه در لحظه درجریان است توجه می‌کنید. در این نوع مراقبه شما نوعی نظاره‌گر صرف هستید و نباید واکنشی به جریان نشان بدهید و صرفا بگذارید احساسات، اتفاقات و همه آنچه در جریان است صرفا جریان پیدا کند و رد شود. در بخش‌های بعدی بیشتر از این متدها صحبت خواهم کرد.

1 – اعضای بدنتان را به همراه تنفس آرام کنید

ذهن، بدن و تنفس ما کاملاً با هم در ارتباط اند. بدن خود را ریلکس کنید و با چند نفس عمیق تنفس تان را کنترل کنید تا ذهنتان آرام شدن را شروع کند.

در این میان سیستم عصبی پاراسمپاتیک فعال می‌شود و در نتیجه استرس از حد نرمال پایین‌تر خواهد آمد. به همین دلیل در یوگا شکل قرار گیری بدن و تنفس رکن اصلی می‌باشند.

زمانی که روی بالشت یا صندلی یا روی زمین نشسته‌اید، سه تا پنج نفس عمیق بکشید (با بینی هوا را داخل بکشید و با دهان بیرون بدهید) کاملاً آهسته و عمیق این کار را انجام دهید.

دم: خودتان را در زمان حال قرار دهید.

باز دم: بدنتان را ریلکس کنید و ماهیچه‌های خود را از انقباض و فشار خارج کنید.

تمام حواستان به ورود هوا، ریلکس کردن زبان، فک و اجزای صورتتان باشد.

2- یک ذهن شاد!

مغز ما به طرز شگفت‌آوری طراحی شده تا از درد دوری کند و به دنبال آرامش باشد، پس قبل از شروع مراقبه حتماً از افکار مثبت استفاده کنید و تمرکزتان روی خاطرات خوب و آرامش‌بخش باشد.

در این صورت شما به مغز خود این پیام را می‌فرستید که همه چیز در امن و امان است و دلیلی برای بی‌قراری و استرس نیست.

زمانی که مغز شما شاد و متمرکز شد به طور طبیعی آرام و ساکت می‌شود و به هماهنگی می‌رسد. بعد از ریلکس کردن ذهن و بدن حتماً به قانون سوم که ذهن شاد است توجه کنید و این مراحل را انجام دهید:

یک دلیل برای شکرگزاری از زندگی پیدا کنید و به آن فکر کنید.

به آرامش مدیتیشن و مراقبه فکر کنید (البته اگر قبلاً انجام داده‌اید)

به خودتان بگوید همه چیز در امن و امان است.

احساس خوبی داشته باشید که وقت خود را صرف استحکام، آرامش و درمان ذهن خود می‌کنید.

اگر به خدا ایمان دارید، قبل از مدیتیشن می‌توانید دعایی کوتاه کنید و از پروردگار خود سپاسگزار باشید.

می‌دانید که شما ظرفیت عشق و علاقه را در قلب خود دارید و فرستادن عشق و علاقه به دیگران می‌تواند قبل از مراقبه احساس زیبایی در شما به وجود بیاورد.

همچنین می‌توانید برای قرارگیری در مراقبه عمیق، در جایی ساکت و به دور از حواس‌پرتی مراقبه را انجام دهید. اگر نتوانستید چنین مکانی را پیدا کنید می‌توانید از هدفون و موسیقی بی کلام برای تمرکز بیشتر استفاده کنید.

3- تعهد داشته باشید

چند دقیقه را برای شروع تمرکز اختصاص دهید و تغییر شگفت آور این قانون را با چشم خود ببینید.

برای مثال می‌توانید به آرامی و با لحن مهربانانه به ذهن خود بگوید:

برای چند دقیقه آینده من فقط تمرکزم را روی مراقبه می‌گذارم، برای من چیزی برای فکر کردن و کاری برای انجام دادن نیست. ذهن زیبای من لطفاً در این دقایق مزاحم من نشو. من اکنون مراقبه عمیق را آغاز خواهم کرد

آرام صحبت کردن رمز این قانون است و بسیار مهم است. همان‌طور که «سوامی راما»  می‌گوید:  «من می‌توانم انجامش دهم، من انجامش خواهم داد و من انجامش می‌دهم. »

این کلید تمرکز در «مراقبه» است. اگر احساس می‌کنید که تمرکز کافی و یا آرامش کافی برای شروع مراقبه را ندارید اشکالی ندارد. شروعش کنید، با چندین بار تمرین می‌توانید تمرکز و توجه خود را برای شروع مراقبه به دست بیاورید. شما به تدریج در مراقبه حرفه‌ای خواهید شد.

4- از حواس‌پرتی‌ها نگران نشوید

در طول مراقبه بسیار مهم است که خودتان را قضاوت نکنید و احساس بد به خودتان راه ندهید که  نمی‌توانید و حواستان پرت  می‌شود. این افکار بسیار مضر هستند و در روند مراقبه تأثیر منفی می‌گذارند.

یاد بگیرید که در طول این مراقبه عمیق با خودتان مهربان باشید. شما برای سال‌ها به ذهنتان یاد داده‌اید که حواس‌پرت باشد و هجوم افکار مختلف را تحمل کند، پس باید به ذهنتان زمان بدهید تا خودش را با آراستگی و تمرکز وفق دهد. آرام باشید و با خودتان مهربان باشید.

5- از تمرکز لذت ببرید

زمانی اتفاق می‌افتد که شدیداً در مراقبه عمیق غرق می‌شوید و به اوج تمرکز خود می‌رسید. یادتان باشد که در این لحظه که آرام، پایدار و ساکت هستید، شاد باشید و لذت ببرید.

ذهن طراحی شده است تا به دنبال درد و لذت باشد. دائماً به دنبال خاطرات خوب و خاطرات بد در مغز شما بگردد و با افکار متفاوت خودش را درگیر کند. ذهنتان را آموزش دهید تا از تمرکز لذت ببرد، این لذت شادی با شروع تمرکز و بیشتر شدن آن افزایش می‌یابد.

بر اساس اعتقادات بودا لذت  و شادی  دو رکن اساسی از پنج رکن مراقبه کامل هستند. هرچقدر که شما بیشتر یاد می‌گیرید که از تمرکز لذت ببرید کمتر ذهنتان خودش را برای اتفاقات کوچک و بزرگ پیرامونتان بی‌قرار می‌کند.

این تمرین بسیار مهم و آموزش‌دهنده است. زمانی که در اوج مراقبه کامل هستید از آن لحظات لذت ببرید و شادی آن را با تمام وجود خود احساس کنید و ساکن باشید.

6- آرام برگردید

وقتی زمان مراقبه رو به اتمام است آرام به حال برگردید نه سریعاً چشمان خود را باز کنید. ذهنتان را در همان آرامش نگه دارید و به آرامی انگشتان و بعد دستتان را تکان دهید. سپس چشمان خود را باز کنید.

این آرامش در برگشت به شما کمک می‌کند که تا در تمام ساعات روز حس آرامش مراقبه را همراه داشته باشید.

7- احساس و تجربیات خود را بنویسید و از آن یک کتاب بسازید

من شدیداً توصیه می‌کنم که احساسات و تجربیات خودتان را از مراقبه‌ای که انجام داده‌اید بنویسید. این تمرین باعث می‌شود تا تجربیات شما به‌صورت کامل در ذهنتان ثبت شود و تنها مانند یک خواب گذرا از ذهنتان پاک نشود. چند سؤال را بنویسید و به آن‌ها پاسخ دهید.

  • چه احساسی داشتم؟
  • ذهن من در حین مراقبه عمیق چگونه بود؟
  • چند بار حواسم پرت شد و دلیلش چه افکاری بود؟
  • بنویسید و بنویسید تا در ذهنتان ثبت شود برای همیشه.

بدنتان را آرام کنید، آرام نفس بکشید و خودتان را در زمان حال نگه دارید.

ذهنتان را با خاطرات خوب و مفرح شاد کنید.

قدرت تمرکز خود را افزایش دهید.

از حواس‌پرتی‌های مابین  مراقبه کامل  ناراحت و ناامید نشوید.

لحظات شیرین و آرام‌بخش را در ذهنتان ثبت کنید.

به آرامی از حالت مراقبه خارج شوید.

تجربیات خود را از این مراقبه عمیق بنویسید.

چه لباسی برای مدیتیشن انتخاب کنیم؟

لباس یوگا و یا لباس مدیتیشن باید نرم و راحت باشد و آرامش برایتان به ارمغان بیاورد.

لباس راحتی که در منزل می‌پوشید باید شرایط خاصی داشته باشد تا به آرامش شما کمک کند.

اگر اهل مدیتیشن هستید ضروری است که لباس مناسب برای این کار را انتخاب کنید. چون پوشیدن لباس راحت، نرم و آرامش‌بخش به تمرکز روی روح و روان کمک می‌کند.

علاوه بر جنس و کیفیت و مدل لباس، رنگ لباس راحتی هم مهم است؛ چون انتخاب رنگ‌های نامناسب تمرکز را بر هم می‌زند. اگر در جمع مدیتیشن می‌کنید (مثلاً باشگاه یوگا و مدیتیشن) باید به تمرکز و آرامش دیگران نیز توجه کنید. در این قسمت از مقاله «مدیتیشن چیست» نکات ضروری برای انتخاب لباس راحتی مدیتیشن را با هم مرور می‌کنیم.

تأکید روی راحتی لباس

لباسی بپوشید که در آن احساس اعتماد به نفس کنید.

هیچ معیار خاصی برای انتخاب لباس مدیتیشن وجود ندارد و انتخاب شما نمی‌تواند غلط یا درست باشد. بلکه بسته به هر فرد لباس راحتی هم متفاوت است.

برخی افراد پوشیدن شلوار گرم‌کن را ترجیح می‌دهند، برخی افراد شلوار یوگا و تاپ یا تی‌شرت می‌پوشند پس مهم نیست چه می‌پوشید، چیزی را بپوشید که در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس کافی داشته باشید، اما اگر احساس خوب و راحتی نداشته باشید مدیتیشن شما هم بی‌اثر خواهد بود.

لباس‌های گشاد بپوشید. از پوشیدن لباس‌های تنگ که نفس کشیدن را برایتان سخت می‌کنند دوری کنید. مدیتیشن در چنین لباسی اصلا جالب نمی شود.

لباسی را انتخاب کنید که گشاد باشد و فشاری به بدن وارد نکند. البته نه آن‌قدر گشاد که شما را اذیت کند.

معمولاً پیراهن‌های گشاد دکمه‌دار انتخاب خوبی برای مدیتیشن هستند. اگر احساس خارش، بی حسی و یا خواب رفتگی در اندام‌های خود می‌کنید احتمالاً لباس شما تنگ است.

شلوارهایی که بند کشی دارند بهترین انتخاب برای مدیتیشن هستند چون در هر پوزیشنی قابل استفاده هستند.

لباسی نپوشید که سنگین و  شلخته باشد

تمرکز و آرامش در یک لباس سنگین مثل کت دشوار است پس حتماً آن را خارج کنید. شلوار جین، لگینگ، سوئی شرت و هدبند هم معمولاً به قسمت‌هایی از بدن فشار وارد می‌کنند و مناسب این کار نیستند.

اگر امکان عوض کردن لباس‌های خود را ندارید کمربند خود را باز کنید و دکمه‌های پیراهن را ببندید. به طور کلی هرچیزی که باعث حواس پرتی شود مثل جواهرات و ساعت و … باید جدا شود تا مدیتیشن را درست انجام دهید.

یک لباس مخصوص مدیتیشن در نظر بگیرید: وقتی لباس مناسبی را برای مدیتیشن پیدا کردید که در آن احساس تمرکز و آرامش کافی دارید می‌توانید آن لباس را به عنوان لباس دائم مدیتیشن خود انتخاب کنید.

این لباس می‌تواند حالت یونیفرم داشته باشد و هر وقت آن را می‌پوشید احساس آرامش خود به خود در شما ظاهر می‌شود. البته می‌توانید هزینه کنید و یک دست لباس مخصوص مدیتیشن هم تهیه کنید تا این کار را حرفه‌ای، ساده و سریع انجام دهید.

لباس مدیتیشن باید چه رنگی باشد؟

رنگ‌های تحریک کننده را بشناسید. رنگ‌ها روی احساس و انرژی و عملکرد ما اثر مستقیم دارند. شما می‌توانید انرژی یک رنگ را جذب کنید و رنگ می‌تواند برای بهبود وضعیت و تعادل بدن به کار رود و حتی فکر کردن به یک رنگ هم روی سطح انرژی و تعادل بدن تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین رنگ‌هایی که برای لباس راحتی مدیتیشن استفاده می‌شوند اهمیت زیادی دارند و نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند.

رنگ لباس را با هدف تعیین کنید، هدف شما از مدیتیشن بر اساس شرایط و نیازهای شما تغییر می‌کند و قبل از آن که مدیتیشن را شروع کنید باید مشخص کنید که چه هدفی دارد سپس رنگ لباس را بر این اساس انتخاب کنید:

قرمز:
قوی‌ترین رنگ است که شما را تشویق به فعالیت بدنی می‌کند و اشتیاق و جسارت و قدرت شما را افزایش می‌دهد.

نارنجی:
شما را به ارتباط و تغییر تشویق می‌کند.

زرد:
تحریک کننده خلاقیت، شادی و عقل است.

سبز:
تحریک کننده شکوفایی، موفقیت و بهبودی است.

آبی:
نشانگر آرامش روحی و ارتباط است.

بنفش:
تحریک کننده و نماد قدرت است.

سرمه‌ای:
تحریک کننده ادراک و بینش است.

سفید:
نماد حفاظت و پاکی است.

صورتی:
نماد مهربانی و دلسوزی است.

قهوه‌ای:
شما را به خاکی بودن و تواضع تشویق می‌کند.

سیاه:
فقدان رنگ است و بهتر است نپوشید…

پس اگر برای غلبه بر افسردگی مدیتیشن می‌کنید زرد بپوشید یا اگر برای درمان بیماری این کار را انجام می‌دهید سبز بپوشید.

رنگ‌های مختلف را امتحان کنید: هرچند رنگ‌ها نشانه‌های مشخصی هستند اما روی هر فردی اثر متفاوتی دارند. شما می‌توانید با رنگ‌های مختلف لباس مدیتیشن را تجربه کنید و به احساس خود توجه کنید و بر اساس قضاوت شخصی خود رنگی را که آرامش بیشتری به شما می‌دهد انتخاب کنید.

مثلاً ممکن است رنگ سبز برای یک شخص آرامش‌بخش و برای شخص دیگری حواس پرتی همراه داشته باشد. علاوه بر رنگ لباس به رنگ محیط، دیوارها، زیرانداز و … هم هنگام مدیتیشن توجه داشته باشید.

لباس‌های راحتی مناسب برای حضور در جمع

میانه‌رو و موقر باشید. اگر در یک جمع مدیتیشن می‌کنید باید لباس‌ها را متعادل انتخاب کنید و از پوشیدن لباس‌های کوتاه و نامتعارف مثلاً لباس یقه باز و … خودداری کنید. پوشش لازم داشته باشید چون این لباس‌ها ممکن است برای بقیه اعضای گروه حواس پرتی به همراه داشته باشد و شما را از اهدافتان دور کند.

لباس‌ها را روی هم بپوشید. پوشیدن چند لایه لباس روی هم به شما کمک می‌کند که در هر نوع محیط و شرایط آب و هوایی راحت باشید.

سالن‌های ورزش و مدیتیشن معمولاً دارای تهویه و سیستم سرمایش هستند و در شروع مدیتیشن و ورزش شما احساس سرما می‌کنید اما با ادامه فعالیت دمای بدن افزایش می‌یابد و شما می‌توانید لایه‌های رویی لباس را خارج کنید و یا در صورت احساس سرما جوراب بپوشید. لباس‌هایی که از جنس پنبه و ابریشم باشند بهترین انتخاب برای پوشیدن روی لباس‌های مدیتیشن هستند.

قوانین را رعایت کنید.

مدیتیشن در حقیقت یک عمل شبه مذهبی است که رنگ و روی ورزشی به خود گرفته است. در گذشته این کار در معابد کشورهای آسیای شرقی صورت می‌گرفته است و قوانین خاص خود را دارد. در هر صورت وقتی این فعالیت را انتخاب می‌کنید باید قوانین مرتبط با آن را هم بپذیرید مثلاً ممنوعیت پوشیدن شلوارک، تاپ، کفش و ضرورت پوشاندن زانو را مد نظر داشته باشید.

تاریخچه مدیتیشن
تاریخچه آموزش مدیتیشن
مدیتیشن بسیار بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در تاریخ ریشه زده است. در نقاشی‌هایی که قدمت به آن‌ها بین ۴ تا ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده می‌شود، افرادی به تصویر کشیده شده‌اند که در پوزهای مربوط به مدیتیشن نشسته‌اند و چشمانشان نیمه‌باز است.

این پوز درست همان حالتی است که بسیاری از افراد موقع مدیتیشن به خود می‌گیرند. در متون مربوط به هزاران سال پیش، در وداها، از مراقبه به عنوان روشی برای پاکسازی ذهن و نفس صحبت شده است. به همین دلیل باستان‌شناسان خاستگاه مدیتیشن را در شرق و میان هندوآریایی‌ها می‌دانند.

برای قرن‌های متمادی مدیتیشن صرفا در شرق دنیا رواج داشت. در قرن هفتم میلادی، در ژاپن و چین، این روش برای تمرکز و افزایش قدرت ذهنی به صورت جدی تمرین می‌شد. بودا یکی از تاثیرگذارترین افراد در اشاعه مدتیشین میان مردم شرق کره زمین بوده است.

اما در قرن‌های اخیر، مدیتیشن به سرعت درحال گسترش و افزایش محبوبیت است. غربی‌ها به فرهنگ و سنت‌های شرقی تمایل نشان داده‌اند و از روش‌های پیشینیان ما برای تمرکز، افزایش قوای ذهنی و جسمی و بهبود وضعیت روانی استفاده می‌کنند.

به همین دلیل در یکی دو قرن اخیر استفاده از این متد برای رسیدن به آرامش به صورت وسیع مورد استفاده قرار گرفته است و آموزش مدیتیشن و تمرین آن به صورت علمی در تمام دنیا رواج پیدا کرده است.

فصل ۳

در طول مدیتیشن چه اتفاقی در مغز می‌افتد؟
آموزش مدیتیشن تاثیر بر مغز
یکی از جالب‌ترین مسائلی که درباره مدیتیشن وجود دارد، تاثیر آن بر مغز ما است. دانشمندان توانسته‌اند تا حدودی این تاثیر را با سیستم‌های تصویربرداری مانند اسکن مغز و MRI ثبت و تجزیه کنند. آن‌ها به درک جالبی درباره تاثیر مدیتیشن بر مغز رسیده‌اند.

دانشمندان متوجه شده‌اند که مغز ما درطول مدیتیشن پردازش اطلاعات را متوقف می‌کند؛ درحالیکه همچنان کاملا فعال است. دانشمندان متوجه شده‌اند که ذهن درطول مدیتیشن امواج بتا را کاهش می‌دهد. امواج بتا همان امواجی هستند که مغز موقع پردازش اطلاعات از خود ساطع می‌کند.

لوب پیشانی
یکی از تحت‌تاثیرترین قسمت‌های مغز طی یک جلسه مدیتیشن، لوب پیشانی است. این بخش مغز مسئول استدلال، احساسات، برنامه‌ریزی و خودآگاهی است. زمانی که تمرینات مدیتیشن را شروع می‌کنیم، این بخش از مغز ما تمایل بیشتری به خاموش شدن و کاهش فعالیت از خود نشان می‌دهد.

لوب آهیانه
این بخش مغز با پردازش اطلاعات حسی و دریافت احساس از جهان اطراف، ما را در زمان و مکانی که هستیم نگه می‌دارد. درواقع وظیفه لوب آهیانه برقراری ارتباط میان ما و پدیده‌های اطرافمان است. زمانی که مدیتیشن می‌کنیم، فعالیت لوب آهیانه کند خواهد شد.

تالاموس
تالاموس مانند صافی احساسات عمل می‌کند تا بتواند حواس ما را متمرکز کند. این بخش از مغز داده‌های حسی موردنیاز را وارد مغز می‌کند و باقی سیگنال‌ها را متوقف می‌کند تا ذهن بیش از اندازه پراکنده نشود. مراقبه سوراخ‌های صافی جریان اطلاعات را در اندازه‌های بسیار ریز کاهش می‌دهد.

فصل ۴

مدیتیشن چه فوایدی دارد؟
آموزش مدیتیشن فایده
تاثیر مراقبه بر بدن و روان آنقدر زیاد است که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و آموزش مدیتیشن را به یکی از پرطرفدارترین مسائل تبدیل کند. مراقبه می‌تواند در چندین محور به شما کمک کند و مفید باشد. در ادامه با بعضی از مهم‌ترین تاثیرات مثبت مراقبه بر بدن آشنا خواهید شد:

۱: عملکرد ذهن
یکی از تاثیرات شگفت‌انگیز مدیتیشن بر بدن، بهبود عملکرد مغز و افزایش توانایی آن است. مدیتیشن با اصلاح بعضی از عملکردهای مغزی می‌تواند درنهایت باعث کارایی بیشتر شود. مدیتیشن می‌تواند تاثیرات مثبتی بر مغز بگذارد که در نهایت کارایی آن افزایش پیدا کند. در ادامه این تاثیرات را با هم بررسی خواهیم کرد:

افزایش تمرکز
از آنجایی که ذات مدیتیشن در تمرکز حواس و جلوگیری از پراکندگی ذهن و آگاهی از انچه در جریان است معنا می‌شود، در نهایت خواهد توانست منجر به افزایش قدرت تمرکز مغز شود.

افزایش تمرکز نتیجه‌ای ماندگار است که بعد از انجام دوره‌ای تمرینات مدیتیشن به دست خواهد آمد. یادتان باشد که بخش توجه و تمرکز در مغز، درست مانند عضلات بدن است. بخشی که با تمرین و ورزش ذهنی تقویت خواهد شد.

راهکارهایی برای افزایش تمرکز و کنترل ذهن
چطور متمرکزتر باشیم؟

افزایش خلاقیت
احتمالا اکثر شما عاشق این اثر مثبت مدیتیشن باشید. بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که مدیتیشن یا مراقبه می‌تواند بر خلاقیت تاثیر بگذارد. دانشمندان و محققان در دانشگاه لیدن هلند متوجه شده‌اند که تمرکز و مراقبه می‌تواند بر بهبود خلاقیت ذهن موثر باشد.

بهبود عملکرد حافظه
یکی دیگر از موارد مرتبط با اجرای مدیتیشن، بازیابی سریع اطلاعات در مغز است. همان چیزی که ما به عنوان حافظه می‌شناسیم.

محققان متوجه شده‌اند که افرادی که روزانه تمرینات مدیتیشن را انجام می‌دهند می‌توانند کنترل امواج مغزی را که باعث کاهش حواس‌پرتی می‌شوند به دست بگیرند. این مزیت باعث می‌شود که بهره‌وری ذهن افزایش پیدا کند و بازیابی اطلاعات در حافظه با کیفیت و قدرت بیشتری صورت بگیرد.

سلول‌های خاکستری بیشتر
مدیتیشن با افزایش سلول‌های خاکستری مغز هم در ارتباط است. حتما از کارایی شگفت‌انگیز سلول‌های خاکستری شنیده‌اید. خاکستری می‌توانند باعث درک احساسات مثبت‌تر، ثبات عاطفی طولانی‌مدت و تمرکز بیشتر در زندگی باشد.

ضمنا یادتان باشد که مدیتیشن می‌تواند اثرات منفی افزایش سن بر مغز، مانند کاهش سلول خاکستری را خنثی کند و عملکرد شناختی شما را افزایش دهد.

۲: بهبود وضعیت روحی و روانی
اگر همچنان درمورد مراقبه و آموزش مدیتیشن مردد هستید، باید بدانید که فواید این تمرین تمرکز، به بهبود کارکرد مغز محدود نمی‌شود. مدیتیشن می‌تواند به صورت گسترده‌ای بر بهبود وضعیت روحی و روانی شما هم تاثیرگذار باشد.

این تمرین ذهنی، می‌تواند تاثیرات ویژه‌ای بر روحیه شما بگذارد که در نهایت به بهبود اوضاع روحی منجر خواهد شد. بیایید این آثار مثبت را باهم بررسی کنیم:

کاهش اضطراب
چه کسی می‌تواند ادعا کند که زندگی بدون استرس و فشار روانی دارد؟ یا فراتر از آن چه کسی دوست ندارد که بتواند استرس و فشاری روانی کمتری داشته باشد؟ مراقبه می‌تواند به صورت شگفت‌انگیزی باعث کاهش اضطراب شود.

دلیل آن این است که مراقبه می‌تواند با منبسط کردن اتصالات مسیرهای عصبی باعث این اتفاق خواهد شد.

درواقع آنچه با مدیتیشن در بدن اتفاق می‌افتد اینطور است: بخشی در مغز ما وجود دارد که به سامانه پاداش معروف است. به لحاظ فنی این بخش در قسمت جلوی پیشانی ما قرار گرفته است.

این قسمت مغز وظیفه پردازش اطلاعات مربوط به ما و تجربیاتمان را برعهده دارد. زمانی که می‌ترسیم، استرس می‌گیریم یا احساسات شدیدی را تجربه می‌کنیم، مسیرهای عصبی منتهی به این سامانه به شدت تحت تاثیر می‌گیرند.

حالا اگر مراقبه داشته باشیم، می‌توانیم شدت این احساسات را کاهش بدهیم و نگذاریم که چندان تحت تاثیر قرار بگیریم.

واقعیت این است که با مدیتیشن این قدرت را خواهیم داشت که چندان تحت تاثیر احساسات شدیدمان قرار نگیریم. مثلا زمانی که درد یا ترس را تجربه می‌کنیم، به جای اضطراب و تنش روحی صرفا به آنچه در جریان است نگاه خواهیم کرد.

ذهن آگاهی گسلیده چیست؟
با تکنیک ذهن آگاهی گسلیده، روشی برای رهایی از اضطراب آشنا شوید

دلسوزی بیشتر
تحقیقات درباره مدیتیشن نشان داده است که احساس مهربانی و همدلی در کسانی که مدیتیشن انجام می‌دهند نسبت به دیگران بیشتر خواهد بود. درواقع زمانی که مراقبه می‌کنیم، احساس ترحم بیشتری نسبت به اتفاقات و دیگران خواهیم داشت و به انسانهای بهتری تبدیل خواهیم شد.

محققان معتقدند این مسئله به خاطر فعالیت در ناحیه آمیگدال اتفاق می‌افتد. آمیگدال قسمتی از مغز است که مسئولیت تنظیم و پردازش محرک‌های احساسی را برعهده دارد.

تصاویر اسکن مغزی نشان می‌دهند که افراد در زمان مدیتیشن بااینکه سطح فعالیت آمیگدال کاهش پیدا می‌کند، پاسخ شرکت‌کنندگان به محرک‌های احساسی بسیار باکیفیت‌تر از حالت عادی است.

کاهش استرس
یکی دیگر از فواید مدیتیشن، کمک به کاهش استرس در افراد است. مراقبه آگاهانه به شما کمک می‌کند که درصورت قرار گرفتن تحت فشارهای عصبی شدید بتوانید سطح استرس را کنترل کنید.

این مسئله در مطالعاتی در سال ۲۰۱۲ به اثبات رسید. دانشمندان با آزمایش گروه‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که افرادی که تحت آموزش مدیتیشن قرار داشتند و به صورت مرتب مراقبه انجام می‌دادند، در شرایط استرس‌زا توانسته بودند استرس را کاهش دهند.

مدیریت استرس
چطور در شرایط استرس زا مدیریت اوضاع را به دست بگیریم؟

۳: بهبود وضعیت سلامت جسم
مدیتیشن حتی می‌تواند بر وضعیت جسمی شما هم تاثیر مثبتی برجا بگذارد. حتما می‌دانید که استرس و افکار منفی تا چه اندازه مخرب و مضر هستند و حتی می‌توانند بر وضعیت جسمی هم تاثیر بدی برجا بگذارد.

همینکه شما بتوانید با استفاده از مراقبه افکار منفی را تحت کنترل دربیاورید و از ورودشان به ذهنتان جلوگیری کنید، توانسته‌اید قدم مثبتی برای سلامتی جسمتان هم بردارید.

گذشته از این مدیتیشن می‌تواند آثار دیگری بر جسم داشته باشد:

کمک به مبارزه با اعتیاد
نظم ذهنی که از طریق مدیتیشن ایجاد می‌شود می‌تواند با افزایش خودکنترلی و خودآگاهی از عوامل ایجاد کننده رفتارهای اعتیادآور جلوگیری کند و به شما در ترک وابستگی کمک کند.

مراقبه می‌تواند به شما کمک کند تا توجهتان را از رفتار اعتیادآور به سمت دیگری معطوف کنید و احساستان را در لحظه مدیریت کنید. مطالعه‌ای روی ۶۰ نفر که به مصرف الکل اعتیاد داشتند نشان داد که تمرین مراقبه توانسته است ظرف سه ماه این افراد را از اعتیاد به الکل نجات دهد.

بهبود وضعیت خواب
یکی از عوارض زندگی در عصر مدرن، کاهش کیفیت خواب است. اکثر ما عادت داریم که قبل از خواب با گوشی‌های هوشمندمان کار کنیم و خبر نداریم که نور آبی صفحه آن‌ها و محتوایی که هرشب قبل خواب می‌خوانیم چه تاثیر بدی بر ذهن و البته کیفیت خوابمان خواهد گذاشت. گذشته از این کیفیت خواب بر بسیاری از جنبه‌های سلامت مغز و جسم تاثیر می‌گذارد.

یکی از آثار مثبت مدیتیشن بر بدن، افزایش کیفیت خواب است. افرادی که مراقبه دارند، بهتر می‌خوابند و می‌توانند با کنترل افکارشان از بی‌خوابی جلوگیری کنند.

کنترل درد
مدیتیشن می‌تواند به کنترل درد هم کمک کند. احساس درد به شدت به ذهن شما وابسته است و می‌تواند در شرایط استرس بدتر هم شود.

مطالعات نشان داده‌اند که افزودن مدیتیشن به روتین زندگی می‌تواند در بهبود احساس درد موثر باشد. این مسئله در مطالعه گسترده‌‌ای که با شرکت ۳۵۰۰ شرکت‌کننده انجام شد به اثبات رسیده است. در وضعیت مشابه و یکسان، افرادی که مدیتیشن را به صورت منظم انجام می‌دهند کمتر از سایرین احساس درد خواهند داشت.

کنترل فشار خون
بله! درست خواندید. مدیتیشن می‌تواند باعث کاهش فشار خون هم شود. پس اگر فشار خون بالایی دارید، لازم است آموزش مدیتیشن را در اولویت برنامه‌هایتان قرار دهید. مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا از فشار وارد شده بر قلبتان بکاهید و قلب سالم‌تری داشته باشید.

مطالعه روی داوطلبین میانسال و سالخورده نشان داده است که مدیتیشن می‌تواند تاثیر خوبی بر کاهش فشار خون داشته باشد. مراقبه می‌تواند با شل کردن سیگنال‌های عصبی که وظیفه کنترل عملکرد قلب، تنش‌های عروقی و رگ‌های خونی را برعهده دارند این تاثیر را بر بدن بگذارد.

فصل ۵

تفاوت مدیتیشن و یوگا؛ آیا مدیتیشن یکی از انواع یوگا است؟
آموزش مدیتیشن یوگا
آنقدر اسم یوگا و مدیتیشن کنار هم آورده می‌شود که بسیاری از افراد فکر می‌کنند یوگا و مدیتیشن یکی هستند و یا حداقل هم‌پوشانی دارند.

درصورتی که درواقعیت چنین چیزی جریان ندارد. علی‌رغم یکی بودن هدف هر دو فعالیت یوگا و مراقبه، این دو تمرین تفاوت اساسی با هم دارند.

درست است که شما می‌توانید با مدیتیشن و یوگا به آرامش و تمرکز برسید، اما درحالیکه یوگا بر حرکت و حضور در لحظه و تمرکز بر تمرینات فیزیکی تاکید دارد، مدیتیشن بر سکون و سکوت متمرکز است.

البته امروزه فرمی از یوگا به نام یوگای ذهن‌آگاهی هم به‌وجود آمده است که درواقع ترکیبی از ذهن‌آگاهی و آسانا (یکی از فرم‌های یوگا) است.

فصل ۶

انواع مدیتیشن
آموزش مدیتیشن انواع
مدیتیشن برای افراد مبتدی
یکی از معروف‌ترین و البته ساده‌ترین انواع مدیتیشن، نوعی است که به افراد مبتدی معرفی می‌شود. گفته می‌شود که اگر سابقه تمرینات مراقبه را ندارید و نمی‌دانید که چطور باید مدیتیشن را اجرا کنید از این نوع شروع کنید.

معمولا مدیتیشن برای افراد مبتدی بر تمرکز روی یک نقطه، مانند یک نقطه از بدن تاکید دارد. شما در این نوع از مدیتیشن از دقایق کوتاه در حد دو تا سه دقیقه شروع خواهید کرد و سپس کم‌کم طول زمان را افزایش می‌دهید.

تکنیک‌های تنفسی در کنار تکنیک‌های تمرکز باعث می‌شوند که کیفیت مدیتیشن شما افزایش پیدا کند.

ذهن‌آگاهی
ذهن‌آگاهی از آموزه‌هایی بودایی نشات گرفته است. این نوع از مراقبه جزو محبوب‌ترین انواع آن است. در ذهن‌آگاهی زمانی که افکار شما از ذهنتان عبور می‌کند به آن‌ها توجه خواهید کرد اما سعی می‌کنید صرفا مانند یک بیننده صرف نظاره‌گر آن‌ها باشید و هیچ قضاوت یا حسی نسبت به آن‌ها نداشته باشید. ساده‌تر بگویم: صرفا می‌گذارید بیایند و رد شوند.

این نوع از مراقبه ترکیبی جذاب از تمرکز و آگاهی است. زمانی که احساسات، افکار یا محرک جسمی خاصی دریافت می‌کنید، با تمرکز بر مسئله‌ای دیگر می‌توانید تاثیر آن را کمک کنید.

این نوع از مدیتیشن برای کسانی که می‌خواهند بدون راهنما و معلم تمرین مراقبه داشته باشند گزینه خوبی است. چون به سادگی اجرا می‌شود و می‌توان به سادگی آن را تمرین کرد.

مراقبه معنوی
در مراقبه معنوی که ریشه در آموزه‌های مذهبی دارد، هدف ارتباط با روح هستی و خداوند است. در این نوع از مراقبه که دقیقا مانند نماز یک آیین مذهبی است، شخص به دنبال ارتباط حقیقی و معنوی با خدا است تا با استفاده از این قدرت برتر هستی، انرژی مضاعفی بگیرد.

توصیه می‌شود در این نوع از مراقبه از رایحه‌های متنوع مانند رایحه صندل، کندر و یا عودهای معطر استفاده شود.

مراقبه متمرکز
در این نوع مراقبه سعی بر استفاده از حواس پنجگانه و تمرکز بر آن‌ها است. کسانی که به دبنال آموزش مدیتیشن و یادگیری تمرین‌های مراقبه هستند، بیشتر دوست دارند این نوع از مراقبه را تمرین کنند. هرچند ساده به نظر می‌رسد اما تمرکز مداوم روی یک مسئله خاص کمی سخت است.

مهم است که زمانی که روی مسئله یا شی خاصی تمرکز کرده‌اید، حواستان را همانجا نگه دارید. مهم نیست اگر حواستان پرت شد. سعی کنید حواستان را فورا به نقطه کانونی برگردانید.

مراقبه حرکتی
این مراقبه ربطی به یوگا ندارد. بلکه درواقع نوعی تمرکز است که به صورت فعال اجرایی می‌شود. مثلا همزمان که سعی می‌کنید روی مسئله خاصی متمرکز شوید، در جنگل، باغ یا ساحل قدم می‌زنید یا فعالیتی آرام مانند باغبانی را انجام می‌دهید.

این نوع از مراقبه گزینه‌ای عالی برای پرت کردن حواس از موضوعات نگران کننده است.

مراقبه مانترا
این نوع از مدیتیشن بیشتر بر تکرار صدایی تک آوایی برای پاکسازی متمرکز است. درست مانند ذکر گفتن در اسلام. این نوع از آوا، مانترا نام دارد. این نوع از مراقبه برای کسانی که عادت دارند با خودشان حرف بزنند یا سکوت کردن برایشان سخت است گزینه مناسبی است.

مراقبه متعالی
این نوع از مدیتیشن هم بسیار محبوب است. در مدیتیشن متعالی باید سعی کنید هربار چندین دقیقه ساکت بنشنید و روی نفستان متمرکز شوید. این مراقبه فواید زیادی مانند آرامش، تقویت تمرکز و حافظه خواهد داشت.

مدیتیشن پیش رونده
این نوع از مدیتیشن که با نام‌های دیگری مانند آرامش پیش رونده یا مدیتیشن اسکن بدن هم شناخته می‌شود روشی تدریجی با هدف کاهش تنش در بدن و ارتقا آرامش است.

اکثر مواقع این شکل از مراقبه با منقبض و سپس منبسط کردن عضلات بدن به ترتیب اجرا می‌شود. این فرم از مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد تا قبل از خواب آرامش پیدا کنید و خواب خوبی داشته باشید.

مدیتیشن مهربانی
مراقبه مهربانی برای تقویت احساس مهربانی و شفقت استفاده می‌شود. در این نوع از مدیتیشن ذهن برای دریافت عشق از دیگران و درمقابل ارسال سیگنال‌های مثبت برای دیگران باز خواهد شد.

این نوع از مدیتیشن برای کسانی که از موضوعی خاص خشمگین هستند و یا کینه‌ای به دل دارند گزینه‌ای بسیار عالی است.

مراقبه تجسم
مدیتیشن تجسم هم یکی از تکنیک‌های مراقبه است که بر افزایش احساس آرامش با استفاده از تجسم صحنه‌های آرامش بخش همراه است.

با این تمرین می‌توانید صحنه‌ای آرامبخش را به وضوح تصور کنید و از حواستان استفاده کنید تا جزئیات بیشتری را ببنید و درگیر آرامش آن شوید. این روش برای کاهش سطح استرس و ایجاد آرامش درونی بسیار مفید است.

مدیتیشن آرامش
مدیتیشن آرامش تکنیکی برای بهبود وضعیت عصبی شما و آرام سازی تکانه‌های عصبی محسوب می‌شود. در این تکنیک مراقبه از روش‌های مختلفی برای آرامش ذهن استفاده می‌شود.

این سبک از مدیتیشن از طیف وسیعی از متدها استفاده می‌کند؛ از متدهای در دسترس و ساده مانند تکنیک تنفس تا متدهای پیشرفته‌تر که برای انجام آن به وقت و برنامه‌ریزی قبلی نیاز است مانند ماساژ.

رویکرد این مراقبه کاهش هورمون‌های استرس و خاموش کردن تنش عصبی ناشی از موقعیت‌های استرس‌زا است.

مدیتیشن تمرکز
این سبک از مدیتیشن برای افزایش تمرکز گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. مدیتیشن تمرکز ذهن برخلاف مدیتیشن کلاسیک تلاش دارد تا با متمرکز کردن ذهن روی یک موضوع خاص، شما را از موقعیت استرس‌آور نجات دهد.

(در مدیتیشن کلاسیک تلاش بر این است که ذهن به هیچ چیز فکر نکند.)

فصل ۷

ابزار مدیتیشن
آموزش مدیتیشن ابزار
ابزارهای زیادی وجود دارد که افراد تحت آموزش مدیتیشن یا کسانی که به صورت حرفه‌ای مدیتیشن را اجرا می‌کنند به کار می‌برند. ابزارهایی مانند بالشتک‌های مدیتیشن، کاسه‌های تبتی، تسبیح، زیراندازهای مخصوص با طرح ماندالا، زنگ‌های مخصوص و… .

اما یادتان باشد که شما برای اجرای مدیتیشن به هیچ ابزاری به جز خودتان و آرامش روانتان نیاز ندارید. درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اجرای مدیتیشن پیدا کردن مکانی ساکت است تا شما بتوانید به خوبی در آن تمرکز کنید.

ترجیح این است که جایی را انتخاب کنید که در آن احساس بهتری دارید. اگر می‌توانید به طبیعت بروید، جایی مانند جنگل، ساحل، کوه یا باغی که عالی است. اما اگر این مکان‌ها هم در دسترس نبودند، اتاق خودتان بهترین جای دنیا برای مدیتیشن است. درحالت کلی گزینه‌های زیر می‌توانند برای اجرای مدیتیشن به شما کمک کنند:

موسیقی
یکی از ابزارهایی که می‌تواند به آرامش و تمرکز کمک کند، موسیقی است. فرقی ندارد چه موسیقی را انتخاب می‌کنید. هرچه انتخاب می‌کنید باید اولا به شما آرامش ببخشد و ثانیا آن را دوست داشته باشید و از شنیدن آن لذت ببرید. موسیقی طبیعت یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای مراقبه است.

صدای باران، موسیقی باد، صدای اقیانوس و یا پرندگان به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا به آرامش برسند. می‌توانید با پخش موسیقی حین انجام تمرینات مراقبه نتیجه بهتری از فعالیتتان بگیرید.

 

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
بوی خوش
یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند به شما کمک کند تا مراقبه بهتری را تجربه کنید، پراکندن رایحه خوش در محیط است. بسیاری از رایحه‌ها بویی روحانی دارند و می‌توانند روح شما را تغذیه کنند.

رایحه گل‌های معطر، عود، چوب صندل، بوی جنگل و… از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای تمرینات مراقبه انتخاب کنید.

سکوت
هیچ‌چیز از سکوت مکانی که در آن هستید کارسازتر نخواهد بود. سعی کنید جایی را انتخاب کنید که از ازدحام خالی باشد و کسی اطرافتان نباشد. اصلا بهتر است مکانتان را جوری تنظیم کنید که از هر عنصر که ممکن است حواستان را پرت کند خالی باشد. هرچه محیط اطراف شما خالی از عوامل محرک باشد بهتر است.

+ نوشته شده در  يکشنبه 12 تير 1401ساعت 17:24  توسط رسول 

حسام الدین کیانی خواه، مشاور و متخصص سئو در ایران

حسام الدین کیانی خواه، مشاور و متخصص سئو در ایران است. ایشان با تجربه بالا در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین ها در زمینه سئو است. تجربه سئو سایت های فروشگاهی، خبری، مجله ای و شرکتی از جمله تجارب در زمینه seo ایشان است. برای آشنایی بیشتر با سایت شخصی او hesamkianikhah.com در تماس باشید.

لیست برخی از مطالب سایت :

انواع راه های درآمدزایی از سئو (پادکست سئو خودمونی 4)
پادکست های آموزشی سئو | حسام الدین کیانی خواه
سئو چیست؟ نگاهی به بهینه سازی سایت (SEO) در سال 1401
کلمه کلیدی چرا انقدر مهمه؟ (+معرفی سایت)
نگاهی انداختم به انواع مختلف سئو (پادکست سئو خودمونی 2)
آشنایی با انواع روش های افزایش ترافیک سایت | حسام کیانی خواه
خدمات مشاوره سئو اصولی [رایگان و اختصاصی] - حسام الدین کیانی خواه
ویدیوهای آموزشی سئو
سئو چقدر زمان می برد؟ 3 ماه؟ 6 ماه؟ یک سال؟ | حسام کیانی خواه
چرا کسب و کارها هزینه سئو نمی کنن؟ (پادکست سئو خودمونی 3)
معرفی سایت wordcounter.net برای پیدا کردن کلمات کلیدی
مشاوره تخصصی سئو | مشاوره حرفه ای سئو - حسام کیانی خواه
مشاور سئو کیست؟ ویژگی های یک مشاور سئو | حسام الدین کیانی خواه
ورود به حساب کاربری - سایت شخصی حسام الدین کیانی خواه
7 مهارت یک متخصص سئو برای رسیدن به درآمدهای بالا
راه های ارتباطی با من | حسام الدین کیانی خواه
سئو کلاه سفید | معرفی 9 تکنیک تجربی سئو کلاه سفید
من کی هستم؟ چه مهارت هایی دارم؟ | حسام الدین کیانی خواه
سئو کلاه خاکستری | معرفی 6 تکنیک ناب سئو کلاه خاکستری
کرونا و تاثیرش بر سود کسب و کارهای آنلاین (پادکست سئو خودمونی 5)
سئو چیه و کجا کاربرد داره؟ [ویدیوی آموزشی سئو]
تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از خود گوگل (ویدیو)
سئو کلاه سیاه چیست؟ معرفی بیش از 30 تکنیک سئو کلاه سیاه (خطرناک!)
آشنایی با الگوریتم های گوگل از سال 2011 تا 2021
مشاوره رایگان سئو (10 دقیقه) از طریق واتس اپ - حسام الدین کیانی خواه
بررسی کامل نیت کاربر (Search Intent) + آنالیز عملی
فراموشی رمز عبور - سایت شخصی حسام الدین کیانی خواه
ثبت نام در سایت - سایت شخصی حسام الدین کیانی خواه
مقالات آموزشی سئو | حسام الدین کیانی خواه
انواع سئو | معرفی انواع مختلف سئو (هرجه هست و نیست) + بررسی آنها
حسام الدین کیانی خواه, نویسنده در سایت شخصی حسام الدین کیانی خواه
سئو چیه؟ وبفاپلاس چیکار میکنه؟ (پادکست سئو خودمونی 1)
اعتبار و شهرت سایت | گوگل چگونه اعتبار یک سایت را می سنجد؟
استفاده از برچسب یا تگ در سئو | بررس تاثیر برچسب در سئو
تعداد کلمات متن و نقش آن در سئو | معرفی سایت های شمارش کلمات
Duplicate Content یا محتوای تکراری در سئو سایت تاثیر دارد یا نه
آموزش تئوری سئو، مطالب کلیشه ای که من از آن دوری می کنم

+ نوشته شده در  جمعه 23 ارديبهشت 1401ساعت 19:13  توسط رسول 

بهترین نرم افزار crm

نرم افزار CRM چیست؟ با هم چهار مبحث مهم را مرور کنیم.

  1. مدیریت فرآیند‌های ارتباط با مشتری: طبق تعریف شرکت Salesforce به عنوان بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزار CRM ابزاری است که بخش‌های مختلف کسب و کار شما را، از بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات پس از فروش یکپارچه می‌سازد و هماهنگی کاملی بین تیم‌های مختلف داخل یک سازمان ایجاد می‌نماید. هر کاربر در هر زمان دسترسی مستقیم به اطلاعات مشتریان خود دارد و این امر دید ۳۶۰ درجه ای از تعامل با مشتری ارائه می‌دهد.
  2. ایجاد یک بانک اطلاعاتی یکپارچه: نرم افزار CRM تمام اطلاعات مربوط به مشتری را در یک واحد یکپارچه جمع آوری می‌نماید. کلیه جزئیات مرتبط با مشتری از جمله سوابق ارتباطی با آن‌ها، لیست معاملات و قراردادها، قرار ملاقات‌ها، یادداشت‌ها و سایر پیگیری‌ها را می‌توان در یک نمای یکپارچه مشاهده نمود.
  3. امکان سفارشی سازی جهت تحلیل و پیش بینی: امروزه نرم افزارهای استاندارد CRM قابلیت گسترش زیادی دارند و از طرفی قابل تنظیم و شخصی سازی می‌باشند به گونه ای که به کسب و کارها اجازه می‌دهند تا با استفاده از اطلاعات تحلیلی، دیدگاهی که از مشتری به دست آمده است را عملی نمایند، امکان تحلیل هایی برای پیش بینی فرصت‌های فروش داشته باشند و هم چنین امکان ساده سازی عملیات ارائه خدمات به مشتریان بر اساس تاریخچه مشتری و تعاملاتی که در گذشته با کسب و کار شما داشته اند را فراهم می‌کند.
  4. نرم افزار های CRM به دو صورت ارائه می‌گردند:
 
  • On-Premise یا نصب در محل شرکت که در آن نرم افزار در داخل سرور شرکت مستقر است و توسط تیم IT مدیریت می‌شود.
  • Cloud Computing یا مبتنی بر تکنولوژی پردازش ابری که در آن نرم افزار توسط یک تامین کننده CRM  میزبانی می‌شود و به صورت آنلاین توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی پردازش ابری سهولت استفاده، هزینه و دردسر کمتر و امنیت بالاتر را به همراه دارد. زمانی که از نرم افزار CRM به صورت پردازش ابری استفاده می‌کنیم دیگر از هزینه هایی نظیر خرید لایسنس، سرور، نصب، نگهداری، پشتیبانی و … خبری نیست. بلکه تنها هزینه استفاده از آن را؛ آن هم به صورت اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنیم. در واقع ما تنها به اندازه ای که استفاده می‌کنیم هزینه می‌دهیم نه بیشتر.
 

اهداف استفاده از نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM شرکت ها را قادر می‌سازد که تعامل معناداری با مشتریان خود برقرار نمایند و نه تنها سودآوری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه به حفظ مشتریان موجود نیز کمک می‌کند. هدف از کاربرد سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچگی فرآیندهای بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتریان است.

در حوزه بازاریابی با کمک نرم افزار CRM می توان با حداقل هزینه به مدیریت مشتریان بالقوه پرداخت که بیشتر در قالب استفاده از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی است. از این طریق می‌توان به دید جامع از وضعیت سرنخ های تجاری، نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به فروش های موفق، میزان پیگیری‌های انجام شده، امتیازدهی به سرنخ‌های تجاری، مدیریت کانال‌های بازاریابی، وضعیت فروش‌های در جریان و موارد دیگر به آسانی دست یافت.

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 1:45  توسط رسول 

مجله حسابدارا

پیشرفت دانش و تجربه‌ی بشری، شیوه محاسبات مالی را گسترده و دگرگون ساخته است، از همین رو لزوم استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب، بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد؛ به گونه‌ای که صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط، نمی‌توانند محاسبات مالی خود را با روش های سنتی انجام دهند. این روزها نیاز به دانش حسابداری و حضور یک حسابدار خبره، همراه با نرم افزار حسابداری با کیفیت بیش ازهر زمان دیگری احساس می‌شود و اکثر افراد این خلاً را در زندگی کاری و شخصی خود احساس می‌کنند. نرم افزار حسابداری می تواند راه حلی با صرفه و مطمئن برای پاسخ به این نیازها محسوب گردد. باور ما بر این است که خرید نرم افزار حسابداری  با قیمتی مناسب، پیشنهاد خوبی برای انجام امور مالی و مدیریتی کسب و کار شما است. 

 
 

چرا از نرم افزار حسابداری استفاده کنیم؟

دلایل بسیاری را برای استفاده از نرم افزار حسابداری می‌توان نام برد

ولی در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

 
 

سادگی و زیبایی

طراحی نرم افزار حسابداری در عین زیبایی، ساده بوده و به راحتی قابل استفاده می‌باشد.

 

به‌روز بودن

با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ روز دنیا در خدمت شما است.

 

حمایت از مشتری

با پشتیبانی نرم افزار حسابداری ، دیگر نگران سؤالات و مشکلات خود نخواهید بود.

 
 

صرفه اقتصادی

استفاده از نرم افزار حسابداری در مقایسه با دیگر راهکارها بسیار به‌صرفه است.

 

دقت و امنیت

نرم افزار حسابداری از بروز خطای انسانی جلوگیری کرده و دقت محاسبات را افزایش می‌دهد.

 

راه‌کارهای تخصصی

افزونه‌های کمک می‌کنند تا در عین سادگی محیطی تخصصی برای صنف خود داشته باشید.

 
 

حسابدارا

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 1:41  توسط رسول 

پرسودترین ضایعات

اگر فلزاتی مانند مس ، برنج ، آلومینیوم ،آهن، چدن، یا سایر مواد ضایعات آهنی که در اطراف خود بی استفاده مانده اند این ضایعات فلری نباید فقط دور ریخته شوند در عوض ، آنها باید به درستی بازیافت شوند. فلز یک منبع با ارزش است که می تواند بازیافت شود و تبدیل به مواد فایل استفاده جدید شود. با ما تماس بگیرید ، تا با قیمت مناسب از شما خرید ضایعات فلزی را انجام دهیم.

خریدار ضایعات آهن با بالاترین قیمت باید قبل از قرارداد با فروشنده ضایعات آهن مشورت داشته باشد و نسبت به او در مورد قرارداد و بندهایی که برای قرارداد خرید ضایعات آهن گفته شود. ما با بهترین مشاوره به شما سعی میکنیم ضایعات‌اهن تان را با قیمت بالا و تسویه حساب نقدی خریداری کنیم جهت فروش ضایعات خود با ما تماس بگیرید.

 

قیمت ضایعات فلزی

قیمت ضایعات فلزی

 

قیمت ضایعات آهن و چدن

 

قیمت ضایعات آلومینیوم

 

قیمت ضایعات مس و برنج

 

قیمت ضایعات سرب و روی

 

قیمت ضایعات استیل و سایر فلزات

 

قیمت ضایعات غیرفلزی

قیمت ضایعات غیرفلزی

 

قیمت ضایعات پلاستیک و پلیمر

 

قیمت ضایعات لاستیک

 

قیمت ضایعات کاغذ و کارتن

 

قیمت ضایعات شیشه

 

قیمت ضایعات چوب و تخته

بهترین خریدار ضایعات آهن

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

 

قیمت ضایعات باتری و UPS

 

قیمت ضایعات سیم و کابل

 

قیمت ضایعات کامپیوتر و موبایل

 

قیمت ضایعات لوازم و قطعات برقی

 

ضایعات حاوی فلزات گرانبها

 

قیمت محصولات فلزی

قیمت محصولات فلزی

 

قیمت محصولات فولاد و چدن

 

قیمت محصولات آلومینیوم

 

قیمت محصولات مس و برنج

 

قیمت محصولات سرب و روی

 

قیمت محصولات استیل و سایر فلزات

 

قیمت محصولات غیرفلزی

قیمت محصولات غیرفلزی

 

قیمت محصولات پلاستیک و پلیمر

سود ضایعات

قیمت محصولات لاستیک

 

قیمت محصولات کاغذ و کارتن

 

قیمت محصولات شیشه

 

 

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 1:29  توسط رسول 

شماره ضایعاتی در تهران

اگر فلزاتی مانند مس ، برنج ، آلومینیوم ،آهن، چدن، یا سایر مواد ضایعات آهنی که در اطراف خود بی استفاده مانده اند این ضایعات فلری نباید فقط دور ریخته شوند در عوض ، آنها باید به درستی بازیافت شوند. فلز یک منبع با ارزش است که می تواند بازیافت شود و تبدیل به مواد فایل استفاده جدید شود. با ما تماس بگیرید ، تا با قیمت مناسب از شما خرید ضایعات فلزی را انجام دهیم.

خریدار ضایعات آهن با بالاترین قیمت باید قبل از قرارداد با فروشنده ضایعات آهن مشورت داشته باشد و نسبت به او در مورد قرارداد و بندهایی که برای قرارداد خرید ضایعات آهن گفته شود. ما با بهترین مشاوره به شما سعی میکنیم ضایعات‌اهن تان را با قیمت بالا و تسویه حساب نقدی خریداری کنیم جهت فروش ضایعات خود با ما تماس بگیرید.

 

قیمت ضایعات فلزی

قیمت ضایعات فلزی

 

قیمت ضایعات آهن و چدن

 

قیمت ضایعات آلومینیوم

 

قیمت ضایعات مس و برنج

 

قیمت ضایعات سرب و روی

 

قیمت ضایعات استیل و سایر فلزات

شماره ضایعاتی در تهران

قیمت ضایعات غیرفلزی

قیمت ضایعات غیرفلزی

 

قیمت ضایعات پلاستیک و پلیمر

 

قیمت ضایعات لاستیک

 

قیمت ضایعات کاغذ و کارتن

 

قیمت ضایعات شیشه

 

قیمت ضایعات چوب و تخته

 

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

 

قیمت ضایعات باتری و UPS

 

قیمت ضایعات سیم و کابل

 

قیمت ضایعات کامپیوتر و موبایل

 

قیمت ضایعات لوازم و قطعات برقی

 

ضایعات حاوی فلزات گرانبها

 

قیمت محصولات فلزی

قیمت محصولات فلزی

 

قیمت محصولات فولاد و چدن

 

قیمت محصولات آلومینیوم

 

قیمت محصولات مس و برنج

 

قیمت محصولات سرب و روی

 

قیمت محصولات استیل و سایر فلزات

 

قیمت محصولات غیرفلزی

قیمت محصولات غیرفلزی

 

قیمت محصولات پلاستیک و پلیمر

 

قیمت محصولات لاستیک

 

قیمت محصولات کاغذ و کارتن

 

قیمت محصولات شیشه

 

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 1:18  توسط رسول 

ضایعات بازار

اگر فلزاتی مانند مس ، برنج ، آلومینیوم ،آهن، چدن، یا سایر مواد ضایعات آهنی که در اطراف خود بی استفاده مانده اند این ضایعات فلری نباید فقط دور ریخته شوند در عوض ، آنها باید به درستی بازیافت شوند. فلز یک منبع با ارزش است که می تواند بازیافت شود و تبدیل به مواد فایل استفاده جدید شود. با ما تماس بگیرید ، تا با قیمت مناسب از شما خرید ضایعات فلزی را انجام دهیم.

خریدار ضایعات آهن با بالاترین قیمت باید قبل از قرارداد با فروشنده ضایعات آهن مشورت داشته باشد و نسبت به او در مورد قرارداد و بندهایی که برای قرارداد خرید ضایعات آهن گفته شود. ما با بهترین مشاوره به شما سعی میکنیم ضایعات‌اهن تان را با قیمت بالا و تسویه حساب نقدی خریداری کنیم جهت فروش ضایعات خود با ما تماس بگیرید.

قیمت ضایعات فلزی

قیمت ضایعات فلزی

 

قیمت ضایعات آهن و چدن

 

قیمت ضایعات آلومینیوم

 

قیمت ضایعات مس و برنج

 

قیمت ضایعات سرب و روی

 

قیمت ضایعات استیل و سایر فلزات

 

قیمت ضایعات غیرفلزی

قیمت ضایعات غیرفلزی

 

قیمت ضایعات پلاستیک و پلیمر

 

قیمت ضایعات لاستیک

 

قیمت ضایعات کاغذ و کارتن

 

قیمت ضایعات شیشه

 

قیمت ضایعات چوب و تخته

 

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

قیمت ضایعات الکتریکی/ الکترونیکی

 

قیمت ضایعات باتری و UPS

 

قیمت ضایعات سیم و کابل

 

قیمت ضایعات کامپیوتر و موبایل

 

قیمت ضایعات لوازم و قطعات برقی

 

ضایعات حاوی فلزات گرانبها

 

قیمت محصولات فلزی

قیمت محصولات فلزی

 

قیمت محصولات فولاد و چدن

 

قیمت محصولات آلومینیوم

 

قیمت محصولات مس و برنج

 

قیمت محصولات سرب و روی

 

قیمت محصولات استیل و سایر فلزات

 

قیمت محصولات غیرفلزی

قیمت محصولات غیرفلزی

 

قیمت محصولات پلاستیک و پلیمر

 

قیمت محصولات لاستیک

 

قیمت محصولات کاغذ و کارتن

 

قیمت محصولات شیشه

 

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 1:07  توسط رسول 

راهنمای کامل برای اینکه چطور برنامه ریزی کنیم تا موفق شویم

برنامه ریزی موفق چه برنامه ریزی است؟ میزان موفقیت یک برنامه چگونه سنجیده می شود؟ برنامه ریزی برای موفقیت کار جذابی است چرا که رسیدن به هدف و موفقیت کشش و انگیزه کافی را در ما ایجاد می کند. ولی چالشی که معمولا با آن روبه رو هستیم شروع کردن است. شروع، بزرگ ترین گام رسیدن به موفقیت است، گامی که بسیاری از ما هیچ گاه آن را برنمی داریم.

اگر شما هم مانند من تصویری از خودتان در ۱۰ سال آینده دارید، برای ساختنش باید از همین امروز شروع کنید. برنامه ریزی برای موفقیت یک شرط لازم است.

داشتن برنامه برای ۱۰ سال آینده یعنی داشتن ۱۰ برنامه ۱ ساله و تعداد بیشتری برنامه های کوتاه مدت . در واقع برنامه ریزی پل میان زمان حال و آینده است.

قبل از شروع برنامه ریزی، این سوالات را از خود بپرسید؛

  • شرایط مالی من در حال حاضر چگونه است؟
  • وضعیت زندگی من درحال حاضر چگونه است؟
  • وضعیت جسمانی و سلامتی من در حال حاضر چگونه است؟
  • در زندگی حرفه ای خود چقدر پیشرفت کرده ام؟

واقع بینی در پاسخ به این سوالات برای داشتن برنامه ریزی موفق بسیار ضروری است. با خود صادق باشید.

جایی که امروز در آن قرار دارید حاصل قدم های کوچک پرشماری است که طی سال های گذشته از عمرتان برداشته اید. برای رسیدن به جایگاه مدنظرتان در آینده پیش رو نیز، باید همین قدم های کوچک را بردارید.

تعیین درست اهداف و برنامه ریزی برای آن ها لازمه رسیدن به موفقیت است. در ادامه ۳ اقدامی که پیش از برنامه ریزی موفق باید انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

اهدافی را تعیین کنید که زندگی شما را تغییر می دهد

 

اهدافی را تعیین کنید که زندگی شما را تغییر می دهد

داشتن یک تلویزیون با صفحه بزرگ یا خرید بروزترین گوشی تلفن همراه اهدافی نیستند که زندگی شما را دستخوش تغییر کنند. خرید کالاهای مصرفی در بهترین حالت هدف های کوتاه مدت خواهند بود.

خرید کالای خاص می تواند هدف گذاری باشد ولی حالت بهتر آن است که شما برای تامین پول مورد نیاز آن کالا هدف گذاری کنید. توصیه بعدی من این است که به دنبال اهدافی باشید که سبک زندگی شما را تغییر می دهد.

افزایش ثروت،کسب درآمد بیشتر، ارتقاء شغلی، ایجاد کسب وکار شخصی و.. اهدافی شبیه به این شایسته هدف گذاری هستند.

ثروتمند یا پولدار ؟

در خارج از قلمرو مالی نیز می توان چنین اهدافی را یافت. بهبود وضعیت جسمانی، داشتن یک رژیم غذایی برای کاهش وزن، مراقبت از سلامت روح با ورزش هایی مانند یوگا، همه این نمونه ها اهدافی هستند که ارزش تلاش و برنامه ریزی دارند.

برنامه ریزی موفق، واقع بینانه است

بهترین راه برای واقعیت بخشیدن به هر چیزی مکتوب کردن آن است. اهداف خود را بنویسید.

ذهن ما در لحظه درگیر موضوعات بزرگ و کوچک بسیاری می شود. رویاها، آرزوها، ایده ها، ترس ها و انگیزه ها به صورت مداوم در ذهن ما ایجاد می شوند و از بین می روند.برای حفظ و مراقبت از اهداف خود، آن ها را بنویسید.

با نوشتن اهداف ۵ تا ۱۰ ساله خود شروع کنید. اهدافی که نوشته اید را چندین بار بخوانید و سعی کنید آن ها را واقع بینانه تحلیل کنید. کمی به عقب برگردید و سعی کنید اهداف کوتاه مدت تری تعیین کنید. آخرین قدم نوشتن اهدافی است که توقع دارید تا پایان سال جاری به آن برسید.

برای هرکدام از موارد بالا یک لیست انتظارات درست کنید. به علاوه موانعی که حدس می زنید برای رسیدن به این اهداف پیش رو دارید. در آخر نیز لیستی از کارهای ماهانه درست کنید و برای شروع دست بکار شوید.

مراحل زیر را پیگیری کنید تا بتوانید به خواسته های خود برسید.
۱- به گذشته خود نگاه کنید و از آن درس بگیرید: ما به پنج دستاورد گذشته خود فکر کنید و آنها را به یاد آورید. یاد احساسات خوب و پیروزی ها، اعتماد به نفس شما را بیشتر می کند و به احتمال زیاد یک زندگی رضایت بخش و قانع تری فراهم می سازد. مثلا به خود بگویید من همیشه قهرمانی در بازی والیبال و فوتبال را در مدرسه به یاد می آورم و این احساس آنقدر قشنگ بود که مرا به جمع کردن اعانه برای کمک به دیگران و مجدداً رسیدن به حس موفقیت تشویق می کند.

۲- افکار بکر ناگهانی هستند. یک کرنومتر را به مدت ۱۰ دقیقه تنظیم کنید و در این زمان هر آنچه را که از زندگی خود می خواهید، یادداشت نمایید. بدون اینکه به جملات قبلی خود نگاه کنید، با بلندپروازی تمامی جملات و خواسته ها ی تان را بنویسید، مثلاً بگویید وقتی برای اولین بار این فهرست را نوشتم، در آن «نوشتن یک کتاب جدید»، «ضبط و تحقیق سابقه خانوادگی» و «تدریس در مقاطع دانشگاهی» وجود داشت. واقعاً کل صفحه پر نشده بود، اگر در پر کردن صفحه و نوشتن خواسته های تان با مشکل مواجه شدید از خودتان این سه سوال را بپرسید تا بتوانید بر افکار خود متمرکز کنید:

آیا کار ناتمامی در زندگی تان وجود دارد که دوست داشته باشید آن را کامل کنید؟
آیا کلاسی وجود دارد که دل تان بخواهد در آن شرکت کنید و یا مهارتی که دوست داشته باشید قبل از مرگ تان آن را بیاموزید؟
آیا روش و یا خواسته ای وجود دارد که دوست داشته باشید آن را به دیگران واگذار کنید؟

زمان تان که تمام شد، از نوشتن دست بکشید و روی برنامه ریزی برای دستیابی به آنها تمرکز کنید.

۳- از خودتان سوال کنید که اگر پنج سال دیگر همین وضعیتی را که اکنون دارید داشته باشید، برای به دست نیاوردن چه چیزهایی افسوس می خورید؟ پاسخ این پرسش به شما کمک می کند که اهداف خود را طبقه بندی کنید مهم ترین و معنی دار ترین آنها را بیابید. حال سؤال اینجاست که چرا پنج سال؟ زیرا پنج سال آنقدر کافی هست که بتوانید به اهداف اصلی خود در زندگی دست یابید و آنقدر هم طولانی نیست که نتوان آن را در ذهن تصور کرد.

اهداف مهم و غیر مهم خود را طبقه بندی کنید، برخی از خواسته های شما با یک گام کوچک برآورده می شوند، مثلاً اگر آرزوی آشپز شدن دارید و یکی از کارهایی که دل تان می خواهد به آن برسید، برپایی مهمانی های بزرگ و پختن انواع غذاهاست، شاید با ثبت نام در یک کلاس چند ساعته آشپزی به بخشی از خواسته خود برسید و این گام کوچک اولین گام به سمت دستیابی به خواسته تان خواهد بود. اهداف اصلی خود را تشریح و آنها را بررسی کنید اگر وقت بیشتری را با خانواده خود سپری و یا به مکان های جدید مسافرت کنید و یا کاری خلاقانه انجام دهید. چه تأثیری بر دستیابی شما به هدف تان خواهد داشت و آیا این هدف، خواسته خودتان است و یا چیزی است که دیگران از شما توقع دارند؟ پس از رسیدن به هدف تان به چه چیزی دست خواهید یافت؟ این خواسته چقدر زندگی تان را تغییر می دهد؟ این سؤالات را در مورد هر یک از آرزوهای تان پاسخ دهید. زمانی که شما با منطق و دلیل چیزی را بخواهید و برای خواسته خود دلیلی داشته باشید. برای دستیابی و تلاش در راه دسترسی به هدف تان انگیزه بیشتری خواهید داشت.

پس از ترسیم استراتژی هدف در ذهن تان و بر روی کاغذ، وقت آن است که آن را در زندگی روزمره خود پیاده کنید. خواسته های خود را اولویت بندی و حتی برای رسیدن به برخی از آنها از برخی دیگر چشم پوشی کنید. روی یک ورق کاغذ آنچه را که باید به صورت کوتاه مدت برای رسیدن به هدف تان انجام دهید، یادداشت و یک برنامه کوتاه مدت روزانه، هفتگی و ماهیانه تنظیم نمایید. به عنوان مثال وقتی آرزوی من جمع آوری مقدار زیادی پول برای کمک به بیماران بوده این خواسته خود را به گام های کوچک تر طبقه بندی کردم که عبارت بودند از:

تشکیل کمیته ای برای جمع آوری کمک های مالی
تهیه یک فهرستی از اهدا کننده ها
ایجاد یک وب سایت
دادن اطلاعات از نحوه کار

با تنظیم یک سری اهداف کوتاه مدت، می توانید به تدریج پیشرفت خود را ببینید و کمتر ناامید شوید.

براساس پژوهش ها بهتر است اهداف خود را با دید مثبت نگاه کنید، زیرا افرادی که به لحاظ روانشناسی از جملات منفی استفاده می کنند، اضطراب بیشتری دارند و کمتر احساس شادی می کنند. مثلاً به جای اینکه بگویید. باید «شیرینی خوردنم را کمتر کنم تا کمتر چاق بشوم» بهتر است رویکرد هدف خود را تغییر دهید و بگویید: من یک برنامه ریزی تغذیه ای صحیح خواهم داشت تا زندگی سالم تر و فعال تری داشته باشم.

با تغییر رویکرد و نگاه مثبت به خواسته خود، اشتیاق بیشتری خواهید داشت و هیچ گاه احساس ترس نخواهید کرد. آرزوهایتان را با دوستان تان در میان بگذارید که این عمل به لحاظ روانشناسی شما را در رسیدن به موفقیت مصمم تر می کند. برای اینکه در مسیر درست گام بردارید با دوستان خود در مورد اهداف تان بحث و خلاصه ای از روند کار و پیشرفت در خواست تان تهیه کنید. اگر به رغم تلاش فراوان هنوز موفق نشدید و هر چقدر تلاش کردید نتیجه مثبتی نگرفتید، شاید بهتر باشد مسیر خود را تغییر دهید. مطالعات نشان می دهد شادترین افراد کسانی هستند که اهداف شان را با واقعیات انطباق می دهند و متعهد به انجام اهداف جدید هستند. حقیقت این است که حتی اگر یک دنده ترین آدم روی زمین هم باشید و به خواسته تان اصرار داشته باشید، گاه شرایط به گونه ای تغییر می کند که باید کمی خودتان را با آن وفق دهید. مطالعات نشان می دهد که تلاش برای رسیدن به یک هدف دست نیافته می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. انعطاف پذیر بودن در فراز ونشیب های زندگی می تواند شما را به جاهایی برساند که حتی تصورش را هم نمی کنید.

 

چطور اهداف زندگی مان را مشخص کنیم؟

پاسخ کامل و یکسانی برای این سوال وجود ندارد. در برنامه ریزی در زندگی بعضی افراد بعد از کمی فکر کردن می دانند چه می خواهند ولی خواسته هایشان را دنبال نمی کنند. اما بعضی دیگر به درستی اهدافشان را نمی شناسند و نمی دانند در زندگی چه چیزی می خواهند؛ این افراد می توانند برای آگاهی از اهدافشان کارهای زیر را انجام دهند:

  • زمانی برای فکر کردن اختصاص دهید.
  • به چیزهایی که برایتان مهم است فکر کنید.
  • به چیزهایی فکر کنید که دوست دارید بعد از مرگ مردم راجع به شما بگویند.
  • لیستی از کارهایی که دوست دارید در زندگی انجام دهید آماده کنید، چیزهایی که برایتان جالب و هیجان انگیز هستند و از این لیست بهترین کارها را انتخاب کنید.

اکنون به کارهایی که در ۶ ماه یا یک سال آینده دوست دارید انجام دهید، فکر کنید و چیزهایی مختلفی که دوست دارید را پیدا کنید تا در نهایت بتوانید بفهمید برای دست یابی به این اهداف باید چگونه برنامه ریزی کنید.

 چطور به اهدافمان دست یابیم؟

هنگامی که در برنامه ریزی در زندگی اهدافمان را پیدا کردیم باید راه رسیدن به آن ها را بیابیم. در این بخش می توان از روشی نام برد که معمولا در ارتش استفاده می شود:

  • اهداف روشنی داشته باشید که به نتایج خاص و مشخصی برسند.
  • آخرین چیزی که برای دستیابی به آن نتیجه باید انجام دهید چیست؟ برای مثال در چاپ رمان آخرین کاری که باید انجام دهید ویرایش و تحویل پیش نویس نهایی است.
  • قبل از آخرین مرحله چه باید بکنید؟ در مثال رمان، ممکن است بخواهید ویراستاری پیدا کنید که پیش نویس را بخواند و اصلاح کند.
  • مراحل را ادامه داده تا به مرحله اول برسید. مرحله اول کاری است که باید بر آن تمرکز کنید.
  • آموزش مراقبه

برای اهدافمان چگونه برنامه ریزی کنیم؟

ممکن است کمی سخت باشد اما بهتر است اهداف را به دوره های مختلف تقسیم کنید مثلا یک ساله، پنج ساله و ده ساله. برای مثال هدفی انتخاب کنید که باید ۱۲ ماهه انجام شود. اگر هیچکدام در این مدت کامل نمی شوند هدفی کوچک تر که برای کامل کردن اهداف بزرگ لازم است، انتخاب کنید برای مثال اگر قصد خرید خانه دارید، هدف یک ساله پس انداز ۳۰ میلیون پول باشد.

بعد از انتخاب هدف یک ساله، هدفی میان مدت تعیین کنید که در ۶-۳ ماه انجام شود مثلا پس انداز ۱۵ میلیون. بعد از آن باید هدف کوتاه مدت ۲-۱ هفته ای داشته باشید مثلا مبلغی تعیین کنید که هر هفته برای خرید خانه پس انداز کنید.

به این دلیل باید هر زمان به یک هدف تمرکز کنید که دنبال کردن و تمرکز بر چند هدف همزمان سخت است. اما هنگامی که هر هفته تنها یک کار برای انجام داشته بشید، تمام انرژیتان را برای آن کار قرار می دهید. معمولا هنگامی که ۵-۳ کار را بخواهید همزمان انجام دهید هیچکدام انجام نخواهند شد.

پس بر اهداف کوتاه مدت تمرکز کنید و هنگامی که یک کار را انجام دادید هدف کوتاه مددت دیگری تعیین کنید تا هدف میان مدت انجام شود و بعد از کامل شدن یک هدف میان مدت، هدف میان مدت دیگری تغیین کنید تا هدف یک ساله انجام شود. با ادامه دادن این روند به بسیاری از اهداف خود دست خواهید یافت.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401ساعت 21:08  توسط رسول 

کارتن سازی

در صنعت کارتن سازی، استفاده از کارتن ها یکی از رایج ترین انواع بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف به شمار می رود. البته کارتن ها کاربردهای دیگری هم دارند. برای مثال خیلی از افراد برای اسباب کشی و جابجایی وسایل و یا مرتب کردن منزل و محل کار خود از کارتن های مختلفی استفاده می کنند.

کارتن سازی و خرید کارتن تاثیر جز مهمی از صنعت چاپ و بسته بندی است. ممکن است شما هم تا کنون چندین بار به انواع کارتن نیاز پیدا کرده اید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که کارتن ها را از واسطه خریداری کنیم یا به صورت مستقیم از کارخانه؟

بدون شک خرید کارتن از کارخانه کارتن سازی به دلیل حذف واسطه ها، با قیمت کمتری انجام خواهد شد.در این مطلب که با کمک کارتن سازی فاطر تهیه شده است، توضیحات بیشتری در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. همراه ما باشید.

کارخانه کارتن سازی تهران

امروزه کارخانه های زیادی در زمینه تولید و توزیع انواع کارتن فعالیت دارند، اما چیزی که باعث تمایز بین این کارخانه ها شده، کیفیت محصولاتی است که تولید می کنند. به همین دلیل است که در هنگام خرید کارتن از بهترین کارخانه کارتن سازی تهران، باید به فاکتورهای خاصی توجه داشته باشید.  

در حقیقت می توان گفت به دلیل تعدد کارخانه ها، انتخاب بهترین کارخانه کارتن سازی تهران کار سختی است. اما با کمی تحقیق و پرس و جو می توان به کارخانه ای که بیشترین سطح کیفیت را برای محصولات خود در نظر گرفته، دست پیدا کرد. قیمت کارتن , جنس ورق کارتن , تولید کارتن لمینتی , تولید کارتن تخم مرغ ، کارتن میوه در faterpack.ir کارتن سازی فاطر کارتن که جز بهترین کارخانه های کارتن سازی تهران و استان البرز است از جمله ویژگی های ممتاز این شرکت است.

 

خرید کارتن از کارخانه

برای خرید کارتن هم درست مثل هر محصول دیگر، روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال شما می توانید به خرده فروشان یا عمده فروشان مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. یا اینکه به صورت مستقیم از کارخانه کارتن سازی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که قیمت خرید کارتن از بازار آزاد نسبت به کارخانه بسیار بیشتر است. چرا که رسیدن کارتن از کارخانه تا مغازه و فروشگاه مورد نظر توسط واسطه های مختلفی انجام می شود که هر کدام مقداری سود به قیمت اصلی کارتن اضافه می کنند. از طرفی دیگر، فروشنده ها مجبورند به دلیل هزینه هایی که برای اجاره مغازه یا حتی اب و برق می پردازند، کارتن را با قیمت بیشتری به فروش برسانند. به همین دلیل خرید مستقیم و بی واسطه کارتن از کارخانه بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

البته شما باید به خوبی در خصوص کارخانه مورد نظر تحقیق کرده و تا زمانی که از کیفیت محصولات آن مطمئن نشدید، نسبت به خرید اقدام نکنید. چرا که کیفیت کارتن های تولید شده در تمام کارخانه ها ثابت نیست. چه بسا برخی از کارخانه ها محصولاتی بی کیفیت تولید کرده اما برای آن ها قیمت های گزافی در نظر می گیرند.

موضوع مهم دیگر این است که اگر شما به انواع مختلفی از کارتن ها نیاز دارید، بهتر است به سراغ کارخانه ای بروید که تمام این محصولات را در لیست محصولات خط تولید خود داشته باشد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای تامین نیاز خود به چندین کارخانه مختلف سرک بکشید و تنها با مراجعه به یک کارخانه، تمام انواع مختلف کارتن های مورد نیاز مانند کارتن سه لایه , کارتن پنچ لایه و کارتن لمینتی و دایکاتی خود را خریداری خواهید کرد.

تولید کننده کارتن

تولید کننده کارتن به کارخانه یا کارگاه کارتن سازی گفته می شود که با استفاده از تجهیزات مختلف، انواع مختلفی از کارتن ها را برای کاربردهای گوناگون تولید می کند. انواع کارتن که به طور معمول در کارخانه ها و کارگاه های کارتن سازی تولید می شوند شامل موارد زیر می باشد:

  1. کارتن های استاندارد: این کارتن ها معمولی ترین نوع کارتن هستند و بیشترین کاربرد را نسبت به کارتن های دیگر دارند. تولید این نوع کارتن ها به قالب نیازی ندارد و تولید کننده می تواند با کم ترین تجهیزات، انواع مختلفی از آن ها را در هر ابعادی تولید نماید.
  2. کارتن های دایکاتی: این نوع کارتن ها با استفاده از قالب دایکات تولید می شوند. کاربرد این نوع کارتن ها برای بسته بندی میوه و یا هر محصول دیگری است که نیاز به جلب توجه مشتری داشته باشند. به دلیل استفاده از قالب، امکان سفارش این نوع کارتن ها در هر فرم و شکلی وجود دارد.
  3. کارتن های لمینتی: این نوع کارتن ها به عنوان بهترین و زیباترین انواع کارتن شناخته می شوند. ظاهر کارتن های لمینتی بسیار شیک و جذاب است و به همین دلیل اکثرا برای بسته بندی کالاهای صادراتی از آن ها استفاده می شود.

یک تولید کننده کارتن با سابقه و معتبر باید بتواند هر کدام از این انواع مختلف را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان خود عرضه کند.

قیمت کارتن

قیمت کارتن یکی از مهم ترین چالش ها و دغدغه های افراد در هنگام خرید انواع کارتن می باشد. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که یک تولید کننده یا توزیع کننده کالاهای خاص، بخواهد برای بسته بندی محصولات خود به صورت مرتب به خرید کارتن بپردازد.

متاسفانه امروزه به دلیل نوسانات ارزی و شرایط بد اقتصادی کشور، قیمت کارتن روز به روز در حال افزایش می باشد. البته تولید کنندگان معتبر تمام تلاش خود را به کار می برند که بدون کاهش کیفیت کارتن ها، قیمت های منصفانه و مناسبی برای آن ها در نظر بگیرند.

قیمت کارتن یک مقدار ثابت ندارد و بر اساس فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. برای مثال می توان به نوع کارتن، جنس کاغذی که برای ساخت آن استفاده شده، تعداد لایه های کارتن، نوع فلوت استفاده شده در کارتن، تکنولوژی ها و تجهیزات تولید کننده، شرکت تولید کننده و... اشاره کرد.

در صورتی که شما قصد تهیه میزان زیادی کارتن داشته باشید، می توانید خرید عمده از کارخانه را انتخاب کنید. در این صورت تخفیفات قابل توجهی شامل حالتان شده و بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت دقیق کارتن مورد نظر خود بهتر است به کارشناسان حضوری یا تلفنی کارخانه های معتبر مراجعه کرده و در این خصوص از آن ها سوال کنید. واحد فروش کارتن سازی فاطر آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان در رابطه با انواع کارتن میباشد. 

خرید کارتن از تولید کننده

برای خرید کارتن از تولید کننده، ابتدا باید با پرس و جو از افرادی که تجربه های مشابه داشته اند بهترین تولید کننده را پیدا کنید. بعد از اینکه از سابقه و اعتبار تولید کننده مورد نظر مطمئن شدید، می توانید برای خرید به کارگاه یا کارخانه تولیدی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که کارخانه های تولید کننده کارتن می توانند محصولات متنوعی را در خط تولید خود جای دهند. بنابراین ممکن است تمام کارخانه ها انواع کارتن هایی که مورد نیاز شماست را تولید نکنند. به همین دلیل شما باید حتما با روابط عمومی و کارشناسان تولید کننده مورد نظر تماس گرفته و لیست محصولات مورد نیاز خود را اعلام کنید. در صورتی که آن ها از تمام آن محصولات برخوردار بودند، با خیال راحت نسبت به خرید اقدام نمایید.

به طور کلی، ویژگی های یک تولید کننده کارتن خوب و معتبر به شرح زیر است:

1.    تنوع در تولید محصولات:

یکی از مهم ترین ویژگی های کارخانه های کارتن سازی معتبر این است که محصولات متنوعی را تولید نمایند. معمولا کسانی که به دنبال یک کارتن خاص و کم یاب هستند، ترجیح می دهند به جای سر زدن به کارخانه های مختلف و هدر دادن وقت، به سراغ معتبرترین کارخانه کارتن سازی ماننده faterpack.ir (کارتن سازی فاطر) که می شناسند بروند. چرا که معتقدند یک کارخانه معتبر محصولات بسیار متنوعی تولید می کند و احتمال زیادی دارد که آن ها بتوانند کارتن مورد نظر خود را در آن کارخانه پیدا کنند.

1.    توان و ظرفیت تولید بالا:

بالا بودن توان و ظرفیت تولیدی در یک کارخانه کارتن سازی می تواند تا حد زیادی موجب برتری آن نسبت به سایر رقبا شود. در واقع هر چقدر که سرعت و حجم تولیدات روزانه یک کارخانه بیشتر باشد، می تواند مشتریان بیشتری را هم به خود جذب کند. البته این موضوع زمانی یک مزیت به شمار می رود که کارتن ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

1.    مناسب و مقرون به صرفه بودن قیمت ها:

اهمیت قیمت کارتن بر هیچ کس پوشیده نیست و تمام مشتریان ترجیح می دهند محصولاتی با کیفیت بالا اما قیمتی مناسب تهیه کنند. به همین دلیل کارخانه های معتبر و با سابقه همواره در تلاشند قیمت هایی مقرون به صرفه و مناسب برای محصولات خود در نظر بگیرند تا مشتریان بتوانند به راحتی و بدون هیچ چالشی کارتن های مورد نظر خود را خریداری کرده و از کیفیت آن ها لذت ببرند!

برای خرید کارتن بهتر است تمامی موارد بیان شده را در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر درباره تولید انواع کارتن و محاسبه قیمت کارتن میتوانید به سایت faterpack.ir مراجعه نمایید و یا با کارشناسان فاطر کارتن تماس بگیرید.

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401ساعت 15:37  توسط رسول 

آموزش آشپزی با کیک پزی 1TouchFood

 

آموزش آشپزی می بایست بسیار اصولی انجام شود. حواستان جمع باشد. بایستی دست پخت آشپزی خودتان را دگرگون کنید. برای اینکار می بایست دستور پخت های جدید و به روزی را در دسترس خودتان داشته باشید. دنیایی از اطلاعات آشپزی را می توانید در سایت آموزش آشپزی مشاهده نمایید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی همیشه بهترین اطلاعات را به شما عزیزان منتقل خواهد کرد.

بهترین آموزش های کیک پزی از 1TouchFood

کیک ها انواع مختلفی دارند که می توان آموزش هر کدام از آنها را مجزا آموخت. یکی از بهترین کیک های آشپزی کیک سیب است. در اینجا به توضیحاتی درباره کیک خواهیم پرداخت.

کیک نوعی شیرینی است که منشا پیدایش آن به اروپا بر می گردد.  اگرچه باستان شناسان بر این باورند که کیک از زمان باستان وجود داشته است اما در حقیقت کیکی که دارای سه ویژگی شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی باشد از میانه قرن هجدهم به وجود آمده است.

4 ماده اصلی کیک، آرد، کره و تخم مرغ می باشند که با گذشت زمان مواد دیگری طی آزمون و خطا های بسیار به پخت کیک اضافه شده اند. منشا اصلی کیک نان می باشد که تنها تفاوتی که کیک های آن زمان با نان داشت، حذف مخمر از دستور تهیه آن بود.

کیک سیب با 1TouchFood

مواد اصلی کیک سیب را آرد، تخم مرغ، سیب، شکر، شیر، وانیل، دارچین و گردوی خرد شده تشکیل داده است. ترکیب طعم دارچین با سیب و بافت این کیک طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این یک کیک مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد که از عطر فوق العاده ای نیز برخوردار است.

سیب موجود در این کیک سرشار از خاصیت و ویژگی درمانی برای بدن می باشد که از جمله خواص آن می توان به درمان درد مفاصل، تقویت کننده مغز، تنظیم فشارخون، جوان کنندگی پوست و درمان نقرس اشاره کرد. این کیک به روش های بسیار مختلفی در سراسر جهان تهیه می شود و جزء پراستفاده ترین کیک های میوه ای بشمار می رود‌.

طرز تهیه این کیک برخلاف کیک های دیگر در مقیاس بالا آسان می باشد و شما می‌ توانید با کمترین هزینه این کیک سیب را در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کیک سیب خوشمزه را همراه با نکات لازم برای پخت آن خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

یکی از پرطرفدارترین دسرها در سراسر جهان کیک می باشد که دارای هزاران هزار تنوع مختلف است و معمولا به عنوان یک عصرانه خوشمزه از آن یاد می شود. کیک ساده و اسفنجی، یکی از پرکاربردترین انواع کیک در صنعت شیرینی پزی جهانی می باشد که برای تهیه انواع کیک های مناسبتی از آن به عنوان پایه اصلی کیک استفاده می شود. کیک اسفنجی معمولا دارای عصاره وانیل است اما شما می توانید طبق نیاز و سلیقه خود، به آن انواع اسانس ها را اضافه کنید.

امروزه طرفداران کیک، علاقه مند هستند که خود کیک را در خانه درست کنند تا هم از مراحل آن لذت ببرند و هم از کیفیت آن مطمئن شوند. طرز تهیه این کیک بسیار ساده می باشد و شما می توانید با رعایت چند نکته کوچک و بکارگیری دقت کامل، آن را به سادگی در خانه آماده کنید.

کیک کاکائویی ساده فوری با 1TouchFood

کیک کاکائویی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک‌هاست که طرفداران بسیاری نیز دارد. کاکائو در هرچیزی که اضافه شود از بستنی و بیسکوئیت گرفته تا شیرینی و کیک، طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد و آن را از سادگی در می‌آورد. کیک کاکائویی روش‌های پخت متنوعی دارد و گاهی اوقات به صورت خیس نیز تهیه می‎شود. اگر فر ندارید، می‌توانید کیک کاکائویی را در قابلمه و بر روی اجاق نیز درست کنید و آن را در وعده عصرانه در کنار چای سرو نمایید. در این مقاله طرز تهیه کیک کاکائویی ساده را مرحله به مرحله توضیح داده و در مورد تاریخچه و خواص کیک کاکائویی نیز صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه کیک کاکائویی

کیک در واقع نوعی شیرینی است که از کشورهای اروپایی به دیگر نقاط جهان راه یافته است. بر اساس نظریه باستان‌شناسان، کیک قدمتی بسیار طولانی دارد و منشا آن به دوران باستان برمی‌گردد. مردم  آن دوران قطعه‌ای از خمیر را به صورت مسطح درآورده و بر روی آتش می‌پختند و به آن کیک می‌گفتند. آن‌چه از تاریخچه کیک برمی‌آید، کیک‌های قدیمی ظاهری شبیه به نان داشتند و مانند آن پخت می‌شدند. تنها تفاوت آن‌ها با نان، حذف ماده مخمر از خمیر  و اضافه کردن تخم‌مرغ به آن بود.  کیک‌های امروزه تفاوت بسیاری با کیک‌های قدیمی دارند و در انواع مختلف و با مزه‌های متفاوت تهیه می‌شوند.

آموزش این کیک کاکایویی خوشمزه را می توانید آموزش این کیک کاکائویی خوشمزه را مطالعه کرده و بصورت کاملا کاربردی آن را بیاموزید.

در پایان کار می توانید کیک کاکائویی خوشمزه را با هر نوشیدنی که تمایل داشتید میل کنید. برای سرو و تزیین هم کاملا دست شما به عنوان آشپز باز است و می توانید هنر خود را در تزیین و سرو نشان دهید.

امیدواریم از این آموزش کمال استفاده را برده باشید و بتوانید کیک کاکائویی خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک صبحانه یا عصرانه بینظیر را با این کیک خوشمزه تهیه کنید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

شما عزیزان می توانید آموزش دنیایی از کیک ها را در آموزش کیک پزی مطالعه نمایید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 4 ارديبهشت 1401ساعت 2:51  توسط رسول